FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #80884 / / Total number of messages: 10 / Thread View Count: 1026 / Add thread to favorites:
jurrian 80884 111 2000 tvl either
2000 tvl
dit is een schluter 2000 tvl. deze staat bij de Kam in
Rottum te koop volgens mij.
0,0,0
Re: 2000 tvl
Hoeveel pk's heeft zo'n machientje eigenlijk? Bij ons in de
omgeving is het eigenlijk een heel onbekend merk, is er naar
mijn weten ook nooit verkocht.
0,0,0
Re: 2000 tvl
in zijn tijd was dat de mercedes van de traktoren dit zijn
de beste traktors ooit gemaakt bere sterk (stond trouwens in
het logo van shluter):-D
0,0,0
Re: 2000 tvl
deze schluter is 250 pk!!!!! maar deze is niet meer
standaard er ligt nu een 6 cylinder vrachtwagenblok voor en
normaal ligt er een 8 cylinder motor voor van ongeveer
190/200 pk. het zijn echt de beste trekkers ooit
gemaakt!!!!!!!!!!!!! :-D
0,0,0
Re: 2000 tvl
Ach.. Dat is altijd zo, alles wat failliet gegaan is wordt
heel goed genoemd omdat ze de laatsten van hun soort zijn.
Net als kunstschilders die pas beroemd worden na hun dood...

Er zit gewoon een ZF bak in, net als in vele andere
trekkers, Eicher, Fendt, IHC, Deutz, Steyr. Die 8 cylinder
motor was het bijzondere, en die is er dus uitgehaald...

..Hij blijft er echter wel stoer uitzien..:-D
0,0,0
Re: 2000 tvl
Schlüter had a good reputation long before production
stopped. Already in the past farmers named the tractors "
The mercedes among tractors". The ZF transmissions are of
very good quality and because a tractor consists of more
than a transmission I don´t think this reputation developed
out of nothing.
0,0,0
Re: 2000 tvl
Als dan zo´n goeie traktor is, waarom is die motor dan
veranderd?
0,0,0
Re: 2000 tvl
ja da weet ik niet misschien was die motor kapot ofzo of
wilden ze een grotere motor er voor zetten ik weet het in
ieder geval niet. de motorkap is wat verhoogd volgens mij
daar wordt hij wel mooier van. ;-)
0,0,0
Re: 2000 tvl
De originele motor was een achtcylinder lijnmotor.De gewone
2000TVL heeft 185pk uit 9,5 liter.De 2000 TVL special 200pk
uit 9,9 liter.De achtcylinder was niet zo degelijk als men
het wilde.De lange krukas kon als men de trillingsdemper
niet tijdig verving breken.Ook had men problemen met de
koeling als men de radiator niet zuiver hield.Daar nog bij
de hoge onderdelen prijs.Dit is voor velen een reden om een
andere motor in te bouwen.In België loopt er een 2000 met
een 220pk Scania in.De krukas van de originele was
vastgelopen door te weinig smering.Die bij De Kam zou een
DAF motor hebben.Op de foto een 2000 TVL in origibnele
staat;-)
0,0,0
Re: 2000 tvl
ik dacht al dat er een daf motor voor lag. hier nog een foto
van deze 2000 tvl.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.137sec