FarmPhoto.com - Share your farming photos!
T3RRA Cutta
Thread #81216 / / Total number of messages: 56 / Thread View Count: 4195 / Add thread to favorites:
[1][2][3] (page 1 of 3)
jurrian 81216 111 1050 v6 either
1050 v6
Dit is een 1050 v6 deze staat ook te koop bij de kam in
rottum. dus wie er belang bij heeft. ;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
Leuk speelgoed, maar niet als je er onderdelen bij moet
hebben...:-\
0,0,0
Re: 1050 v6
Mooie trekker, met zo'n v6, maar wie heeft er ooit gehoord
van een Schlüter met een 7 cilinder? En wie kan er dan ook
iets van vertellen?

Nice tractor, with a v6, but who has ever heard about a
schlüter powered by a 7 cilinder? And who knows something
about it?
0,0,0
Re: 1050 v6
a four cylinder engine and one steering cylinder and two
brake cylinders makes 7 cylinders..


Not surpised that Schluter went bankrupt, they spent more
time developing a 100 different engines than actually making
production numbers...:-\ :-D
0,0,0
Re: 1050 v6
Renze,

Als je nuttig commentaar hebt dan kom maar terug
0,0,0
Re: 1050 v6
Hallo Jan.
Schlüter heeft nooit een V-6 gebouwd.In de typeaanduiding
van alle Schlüters duid de V op Vierradantrieb.De 6 staat
voor de ingebouwde MAN D0226M motor met zes cylinders en 5,7
liter.Verder heb je de T voor turbo,en de L voor lang en
meer vermogen.Als bijvoegsel voor sommige modellen heb je
nog de special uitvoeringen.Bijvoorbeeld: super 1250V
115pk.super 1250VL 125pk en iets langer.super 1250VL special
130pk.Het verschil tussen de V en VL(TV en TVL)had de
laatste jaren alleen betrekking op het vermogen.Het verschil
in lengte was er alleen in het begin.Betreft die 7
cyl.Schlüter heeft alleen maar 1,2,3,4,6 en 8 cylinders
gebouwd.;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
Schluterke:

Dat van die V6 was een vergissing, maar dat van die zeven
cilinder staat in het boek 'klassieke tractoren' van Nick
Baldwin

Met vriendelijke groeten van Jan
0,0,0
Re: 1050 v6
Niet alles geloven wat op papier staat.
Wat is de tekst in het boek? Een hoofdstuk, een alinia of
een woord/cijfer in een zin?

Een test.

print deze tekst uit:
´De aarde is plat en smaakt naar pannekoek.´

Geloof je het nu, nu het op papier staat? ;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
hey ik ben een schluter aan het opknappen maar we weten
helemaal niks van de tractor af kwa gegevens dan
het is een schluter super 650 V
we weten maar een paar dingen en dat is dat hij in een
duitse mijn gereden heeft 130 pk heeft en uit ongeveer
1960/65
als je er iets over weet zou ik dat heel graag willen weten
0,0,0
Re: 1050 v6
wat voor gegevens zoek je?
0,0,0
Re: 1050 v6
moment gegevens en zulk soort dingen
want hij ligt nu helemaal uit elkaar
ik heb al de onderdelen nog dus ik moet gewoon zo veel
mogelijk dingen er over weten

en ik denk ook dat de moter vast zit daarom wil ik hem open
halen maar zonder moment gegevens krijg ik hem niet meer
goed in elkaar
0,0,0
Re: 1050 v6
Hallo Tim.
Welk chassisnummer en motornummer heeft jouw Schlüter???Op
www.schlueter-trac.de kan je enkele aantrekkoppels
vinden.Let op er is verschil in de SD en de SDM motoren
serie.Indien het een super 650 is dan heeft ie een SD
motor.;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
waar kan ik da dan vinden en zondag zal ik kijken naar dat
type nummer dan ga ik er weer naar toe
0,0,0
Re: 1050 v6
Het typeplaatje is bevestigd op de rechtse
"chassisbalk".Daar is ook het chassisnummer ingeslagen.Het
motornummer staat rechts achter op het motorblok
ingeslagen.Ter hoogte van het brandstoffilter.Aan de hand
van deze gegevens is gemakkelijk te bepalen om welk type het
gaat.;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
het motornummer is
66259
C

het type plaatje kan ik niet vinden maar het chassisnummer
is 6501060
0,0,0
Re: 1050 v6
Hallo Tim.

Het gaat hier duidelijk om een super 650.Het chassisnummer
begint met 650.Maar heb je geen cijfer te veel
opgeschreven???Er zijn er maar 661 van gemaakt en jouw
nummer loopt in de duizend.Betreft je motor.66 is een SD
motor.Indien het 661 was zou het een SDM zijn.Type
SD100W6.5890cc 62-65-72 pk bij 1800 tr.Koppel van 280nm bij
1300tr.Gebouwd van 7/66 tot 8/69.;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
hey
ik weet heel zeker dat ik geen cijfer teveel heb
opgeschreven
en ik weet ook zeker dat het een 6 cylinder is met 130 pk
0,0,0
Re: 1050 v6
maar het zou misschien kunnen dat deze is aangepast
want deze schluter heeft in een duitse mijn gewerkt
en heeft geen hefinrichting
0,0,0
Re: 1050 v6
Hallo Tim.

Is jouw schlüter toevallig geel geweest???Hoe komt het dat
ie volgens jou 130pk heeft??De versnellingsbak??Hoeveel
vernellingen??Vier in hoog-laag en achteruit??Welk
type??Staat als je er op zit aan de rechtse kant in de buurt
van de voetplaten.Heeft ie ronde of hoekige spatborden??
0,0,0
Re: 1050 v6
je hebt die schluter zo op 130 pk hoor. dat is gewoon de
brandstoppomp helemaal open zetten dan kom je al een heel
eind.
0,0,0
Re: 1050 v6
of er een turbo op zetten. en ik bedoel brandstofpomp in
plaats van brandstoppomp. ;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
Jurrian,
Dat is geen restaureren, dat is verneuken. Als er met alle
geweld 130 pk eruit moet koop dan een zwaardere Schlüter.
Traktorpool staat er vol mee.

Op ebay.de heeft iemand een hele tijd staan leuren met een
hef voor een ZF 300 serie versnellingbak
0,0,0
Re: 1050 v6
deze is echt 130 pk en ja hij is geel en ja hij heeft 4
versnellingen vooruit hoog en laag en achteruit
en de spatborden zijn vierkant maar de kap voorop is rond
0,0,0
Re: 1050 v6
Tim,

Heb je hem aan de waterrem gehad? Of komt je duim uit
dezelfde winkel als die van mijn kennis? ;-)
0,0,0
Re: 1050 v6
Ik kan me voorstellen dat een motor in een industritrekker (
hij komt uit een mijn ) een wat hoger vermogen heeft. Dat
zie je wel vaker, dat in de landbouw de motoren wat
teruggevoerd zijn. Maar normaal heeft zo'n 650V als ik het
goed heb maar een pk-tje of 65. De sterkste uit die tijd is
de 1500 met een 8-cilinder met jawel 130 pk. Dus de motor
van jouw 650 is of behoorlijk opgevoerd, of ze hebben er een
wat zwaardere ingelegd dan origineel in de
landbouwuitvoering, of de man die em aan je verkocht heeft,
heeft een enorm lulverhaal verteld.
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3] (page 1 of 3)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.203sec