FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #85154 / / Total number of messages: 13 / Thread View Count: 1100 / Add thread to favorites:
60fendtmen 85154 154 Deutz DX 110 voor de sleepwagen either
Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Deutz DX 110 voor de sleepwagen Koudekerk aan de rijn
2-8-2004 ik werd 11e van de 18 deelnemers
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Sorry het was 2003 en geen 2004
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Ben jij dat dan met die Deutz?? Welke klasse reed je? 4.5ton
ofzo of 5.5ton?
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Ik reed zelf het was de eerste keer dat ik voor de
sleepwagen stond Het was de 5,5 ton klasse 4,5 gaat niet
lukken denk ik
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Ik heb een keer meegedaan met een dx 6.05 en die was met
alles eraf 4900 kg. Deze trekker is volgens mij wel te
vergelijken met die 110.
Ik wil dit jaar mee gaan doen met onze agrostar 6.38 die is
standaard 5300 dus blij dat ze de klassen wat hebben
aangepast.
Groeten Sander
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Hey sander een 6.05 is denk ik lichter als een 110 lichtere
vooras en een andere bak 110 heeft een 5 bak en een 6.05 6
bak toch een 6.38 heeft toch zoon verlager 20% verlagen en
10 etra verlies dus 10% meer koppel
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Ik heb de platen van voren eraf gehaalt de heflaten en
stangen erafgehaalt de 580/70r38 verwisselt voor 800/65r32
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Ja die 6.05 had standaard een 5 bak maar we hebben de 6e
versnelling laten deblokkeren. Het zit er wel op maar is
normaal geblokkeerd. Maar dat is nix bij trekkertrek. Als je
4900 kg bent leeg en zonder gewichten en met bandjes van 45
cm kom je niet ver. Daarom blij dat we de 6.38 nog hebben.
Ja die 6.38 kan een keer terugschakelen. Das wel makkelijk.
Heb in Fort meegedaan met die trekker op 60 cm michelins en
dik frontgewicht erin en dat wou best. Trok trekkers met
dubbellucht eruit. Dit jaar maar meedoen met dubbellucht en
frontgewicht van 1000 kg ofzo voorin anders kom ik niet aan
6500 kg. Dat is bij ons meest standaard reglement.
Groeten Sander
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Dit is de 6.38
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Sander bij mij in de buurt heb je op konningingen dag in
pijnacker en een wedstrijdje en de trekkertrek familie dag
in koudekerk aan de rijn (in de buurt van leiden en de
heineken fabrieken)Op allebij de wedstrijden mag je niet met
dubbelllucht rijden Als jij dat wel mag dan zou ik die 1000
kg ballast aan de achterkant maken. Als je gewicht voor aan
de trekker hangt heb je minder druk op die achterwielen en
dringen die niet in de baan een blijf je op staan zonder
veel grip als je bij het begin al druk op die achterwiel
hebt blijf je grip houden laat die trap terug gebruiken lage
banden spannig enzo en dan komt het goed hoe je het gewicht
achter op de trekker en welke versneling moet je nog over
denken maar ik zou L3 kiezen (als de versnellingen overeen
komen) want ik trok in L2 en dat was te laag en jij kan nog
iets terug mer je Hydro Split
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Wij mogen wel met dubbellucht meestal. Trekkertrek reglement
zegt dat we 1.20 meter mogen zijn. Soms met eigen reglement
is het wel eens 1.00 meter. Als ik de dubbellucht aan de
6.38 heb is ie 1.05 meter. Dus dan wel lastig.
Met de 6.05 had ik toen M2 en dat was nix, binnen 30 meter
vol gas de grond in, veel te langzaam zeg maar. Met de 6.38
had ik toen L5 en dat was precies goed.
Als je zo langzaam gaat graaft ie zo de grond in volgens
mij. Probeer het eerst wel met L4 met dubbellucht. Dan zien
we wel weer waar het schip strand. Ik doe meer voor de gein
mee, ma is wel mooi als je een eindje kunt komen.
Groeten
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
Heb o.a. met Deutz DX 6.30 en Agrotron 150 aan trekkertrek
deelgenomen.
Met de DX 6.30 6e plaats behaald in de klasse tot 6000 kg.
Had een te lage versnelling en te gladde banden.
Met de Agrotron 150 een keer 5e en 7e geworden in de klasse
tot 8000 kg. Trekker was te licht van voren en begon te
stijgeren. Daardoor werd hij onbestuurbaar en dreigde buiten
de baan te raken.
0,0,0
Re: Deutz DX 110 voor de sleepwagen
BIKKEL!!!
Stijgeren is het coolste wat er is!
Paar weken geleden nog stijgerend aan het ploegen geweest.
Echt een aanrader. En anders kun je altijd de vorenpakker
nog eraf flikkeren. Ik heb er helaas geen foto van.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.324sec