FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #85227 / / Total number of messages: 36 / Thread View Count: 4777 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Jack 85227 89 DK-1 either
DK-1
For if field conditions really are bad....
0,0,0
Re: DK-1
.
0,0,0
Re: DK-1
That is some waggon. Who's it made by.
0,0,0
Re: DK-1
Would like to know more about this vehikle. I would like to
build a wooden scale model from.
Thanks for the picture.
Peter
www.aschisworkshop.com
0,0,0
Re: DK-1
Awesome machine ! Is it Dutch-built ? :-D
0,0,0
Re: DK-1
This one of a kind machine was build a little more than
twenty years ago by Dutch company "Werklust" and "Kurstjens
Landbouwtechniek Grubbenvorst". Is was designed by Mr.
Kurstjens, the founder/president of "Kurstjens
Landbouwtechniek", nowadays Ag-Chem Europe BV.
It had a 240 bhp Mercedes-Benz engine fitted to a 6-speed
automatic gearbox. It's weight was almost 13 tons and the
capacity of the tank was 20.000 liter. It had articulated
steering in combination with a steering rear-axle.

For road transport a low-loader was used.

In the third picture the DK-1 had just been refurbished by
that time (1985) owner, Kurstjens Mestdistributie Milsbeek
BV.
0,0,0
Re: DK-1
op de site van dat loonbedrijf bedrijf staan nog meer foto's
van die machine kwam er laatst toevallig terrecht staan ook
nog meer interresante oude mest combinatie's op
0,0,0
Re: DK-1
It uses the cab of the www.werklust.nl wheel loaders.;-)
0,0,0
Re: DK-1
Wat is de site van dat loonbedrijf dan?
Jack, hoe is het afgelopen met deze machine, leeft ie nog.
Hebben ze ooit een maisbak geprobeerd? Volvo BM heeft ook
ooit zo'n ding gebouwd op basis van de welbekende
gronddumpers. Dat was in '75. Weet iemand of die ooit
verkocht zijn?
0,0,0
Re: DK-1
welke site is dat?
0,0,0
Re: DK-1
Die website ben ik ook benieuwd naar....
Kurstjens mestdistributie heeft geen website. Sterker nog,
het bedrijf bestaat niet meer.

De DK-1 is als ik me niet vergis in 1986 of 1987 verkocht
naar Zeeland of West-Brabant. Een naam weet ik zo niet meer.
Bij Kurstjens Mestdistributie is er toen een Terra Gator
voor in de plaats gekomen.

Deze machine heeft altijd in de
drijfmest/kalkslib/schuimaarde gedraaid, er heeft nooit iets
anders opgestaan dan deze tank. Maar onder slechte
omstandigheden in de mais had ie het beslist goed gedaan ;-)

Die Volvo dumper met een tank i.p.v. kipper weet ik ook nog.
Ik kan me herinneren dat die toen op Liempde stond. In een
stokoude Landbouwmechanisatie heeft ooit eens een aktiefoto
gestaan maar of er werkelijk ooit een verkocht is weet ik
niet. Ik heb 'm na Liempde nooit meer gezien.
0,0,0
Re: DK-1
volvo
0,0,0
Re: DK-1
Die zou ook leuk zijn voor in de mais, maar waar is ie in
echt voor gebruikt? Voor de vuilnisbelt?
0,0,0
Re: DK-1
Misschien bedoelen jullie deze Volvo's. Deze Foto's zijn een
aantal jaren geleden bij Ton van Ginkel Trucks te Rogat, een
plaatsje hier dichtbij genomen. Verdere informatie heb ik
niet.
0,0,0
Re: DK-1
Dat is niet die Volvo die toen op Liempde stond maar het
komt wel op hetzelfde neer.

De Volvo's op de foto's hebben bij de VAM in Wijster
gedraaid en zijn destijds vervangen door een aantal Ginaf's,
speciaal gebouwd voor het op de transport van huisvuil van
de overslag naar de bult.
0,0,0
Re: DK-1
ik heb gezocht maar niet terug gevonden dat is altijd het
nadeel als je perongeluk op een verkeerde site terecht komt
:-\ maar niet getreurd stonden zulke mooie foto's op dat ik
het niet kon laten ze ff op te slaan ;-) maar van deze
machine is het er toch maar 1 helaas er stond ook een foto
op van een vrachtwagen met aanhanger die vol velds aan het
verspreiden was en een ford met 1 van de eerste bouwland
injecteurs
0,0,0
Re: DK-1
Yep, dat is 'm!!
Kun je die foto van die vrachtwagen met aanhanger die aan
het verspreiden is ook ff posten?
Midden jaren '70 kocht Kurstjens een aantal gloednieuwe
Mercedes vrachtwagens met aanhanger voor drijfmesttransport
over lange afstand. Onder goede omstandigheden reden die
inderdaad compleet het land op, spuitstuk erop en
verspreiden maar!! Een familielid van mij reed destijds op
één van die wagens en ik ben er dan ook vaak genoeg bij
geweest.
Ik 1978 stuurde Kurstjens 3 van z'n combinaties naar
Frankrijk voor hulp bij het opruimen van de olie van de
gezonken tanker Amoco Cadiz.
0,0,0
Re: DK-1
u vraagt wij leveren :-P tuurlijk wil ik dat ff doen ,bij
deze , ik vond het wel een bijzondere foto en zn combinatie
had ik ook nog nooit eerder gezien maar nu zit ik me zelf
ook af te vragen van welke site ik ze gehaald heb :-\
0,0,0
Re: DK-1
en omdat ik toch bezig ben hier de laatste foto van die mest
injecteur :-D
0,0,0
Re: DK-1
Goed zo Hendrik!

Probeer toch die website eens terug te vinden want ik ben
zeer benieuwd waar dat vandaan komt en wat er nog meer op
staat. Met Google kom ik er in elk geval niet uit.
Was het Nederlands- of anders-talig?

Een foto van die TW-35 met inderdaad één van Nederland's
eerste bouwland-injecteurs heb ik ook nog. Deze is destijds
verkocht aan loonbedrijf Van Gastel uit Zegge.
0,0,0
Re: DK-1
En hier nog een van het wagenpark van Mestdistributie anno
1980 (ongeveer).
Eén van de 5 Mercedesen met aanhanger staat er niet op.
Later werden het allemaal trekkers met oplegger waarvan
Kurstjens Mestdistributie er midden jaren tachtig 22 stuks
had lopen.
0,0,0
Re: DK-1
http://www.cuci.nl/~kurstjns/Oude%20doos/index.htm

Deze link is hier eerder gepost door iemand anders, en heb
ik hem gebookmarkt.
0,0,0
Re: DK-1
renze je bent geweldig !!! wat moesten we toch zonder je
slijm slijm slijm :-D dat is idd de site
0,0,0
Re: DK-1
Hendrik, die site heb ik meteen gebookmarkt, Kurstjens is
een markant bedrijf dat al jaren een eigen visie heeft en
uitvoert.. Toen al door die DK1 te bouwen, en nu is het dus
ag chem europe geworden, terwijl een andere broer in
Australie of nieuw zeeland zit.. Die mensen zijn niet te
benauwd om iets nieuws te proberen, om een radicale keus te
maken.. Ze werken om te LEVEN, terwijl de rest van de wereld
leeft om te werken... en daarom respecteer ik ze..

Prachtig zo'n 5000 met een aanbouw PZ 2 rijer en een antieke
Schuitemaker silagewagen.. Tegenwoordig gaat het heel
anders.
Ik denk dat ze in het jaar van die foto een droog zomer
hadden, op die oude PZ-jes zat nog geen korrelkneuzer dus
het zal vast niet de bedoeling geweest zijn om zo droog te
oogsten, je krijgt haast kippenvoer..:-\

Ze hebben trouwens ook altijd prachtig beschilderde
vrachtwagens, met bieten, graan en aardappelen erop
geschilderd... :-)

mooi he' dat ze met die ouwe Benz met 40 ton stront zo het
bouwland op knappen... In die tijd hadden de vrachtwagens
nog maar amper 300 pk...:-D
0,0,0
Re: DK-1
dat heb je dan heel goed gedaan renze ;-),want er staan
echt mooie foto's op van oudere machine's vind ik wel net zo
mooi om te zien dan alleen maar nieuwe dingen
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.218sec